Ce este succesul economic și cum se definește ?
Din ce în ce mai multi specialiști economici își dau cu părerea despre acest subiect , dar eu sunt curios sa văd câti dintre ei au afaceri în mediu economic real, și câți sunt doar creatori de articole . Este o diferență foarte mare între a cunoaște calea si a merge pe ea , ( citat din filmul Matrix seria 1 , ultimul cadru ). a avut un impact semnificativ asupra mea aceasta propoziție .
Diferențele sunt și mai mari în mediul economic românesc actual . Aici nici teoria nu funcționează cum ar trebui , ce să mai zicem de partea practică . Cine are o afacere privată care livrează produse sau servicii altor firme de pe piața privată , liberă din punct de vedere economic , simte perfect toate provocările capitalismului modern , dar mail mult ca și orice simte diferența dintre capitalismul de tip vestic si cel de tip haiducesc , estic , care seamăna mail mult cu practicile din vestul sălbatic american din secolul trecut .
Când vorbesc despre succes economic se referă doar la întreg ciclul de producție , până la consumatorul final , sau de fapt vorbesc despre o bucățică de lanț valoric , o parte subcontractată sau externalizată exclusiv pe baza de preț minim ?
După ce economia reala a unei tări s-a distrus integral și practic nu a rămas decât furnizarea de servicii sau produse componente totul trebuie regândit .
Nu ca ar fi râu sa fii subantreprenor sau furnizor la o firma multinațională este problema din punctul meu de vedere , ci faptul ca profitul nu se distribuie in mod corect , care ar fi proporțional cu realizările economice directe in realizarea produsului .
Din pacate in economia moderna , unde brandul , imaginea este totul , profitul se materializeaza in mare masura la vinzatorul final care detine monopolul brandului . cei care colaboreaza la succesul lui , primesc doar firmituri sau câștiguri colaterale .
Ca să dovedească si să sublinieze si mai mult aceasta situație , Donald the Trump a început războiul comercial cu China , bazându-se exact pe acest aspect . Ca să vinzi ai nevoie de produs , de brand . Dacă nu ai nu vinzi sau vinzi cu un profit foarte mic. Valoarea de piată a brandurilor este foarte mare , si este in continuă creștere . Practic doar imaginea vinde bine si cu profit , iar produsele de strictă necesitate care sunt si ieftine ( a se citi accesibile ) au o calitate îndoielnică.
În viziunea mea Trump încearcă sa recreeze o variantă a cortinei de fier din epoca comunista , dar nu atât de mult pentru circulația persoanelor de această data , ci pentru frânarea circulației produselor cu prețuri scăzute . cei din economiile care vor avea taxe își vor dori aceleași produse ca si înainte , doar că vor plăti suprataxe pentru a le achiziționa . Dorința creata de brand este si va rămâne în proprietatea SUA, de aceea este lupta acerbă pentru a proteja proprietatea intelectuală. Oricum să creezi un brand de succes durează foarte mult timp .
Întrebarea care se pune pentru viitor este oarecum altfel , si anume vor putea SUA sa prospere ca putere mondiala care conduce si dicteaza unilateral fără sa fie dolarul moneda mondială ?
Cei care au creat aceste proprietăți intelectuale în mare măsura sunt emigranți , care ar trebuie să se reproducă , dar fiind bogați deja motivația lor scade si mai degrabă vor încerca să conserve ce au deja si nu să lupte să obțină dezvoltare viitoare în acest context este important să ai totuși ceva ce este al tău , si numai al tău , pe care poți cere bani reali -asa definesc eu succesul economic .
Oare firmele românești mai au asa ceva ?
8 Comments