Am putea crede că între in sens giratoriu banal si cele mai moderne metode de management există o strânsă legătură?
Da !
S-au răspândit două metode de conducere general aplicabile în profuctie si în domeniul de construcții până în prezent. Prima cea mai des folosită este cea prin care oamenii sunt puși la muncă de unde și-a obținut și denumirea de metoda “împins”. Problema este simplă, cineva trebuie să facă lucrurile să se întîmple , asta înseamnă că şeful de lucrare are obligația să își țină oamenii ocupați.
Asta înseamnă că trebuie să fie în permanenţă vigilent asupra performanţei obținute , asupra sarcinilor predate sau asupra realizăriilor efectuate.
La prima vedere metoda “împins” este mai ușor de implementat în orice firmă deoarece se pare că este mai ușor să găsești o singură persoană responsabilă cu progresul întregii activități care la rândul ei va avea sarcina de a pune lucrurile în mișcare.
Dar ca de obicei aparentele înșeală și vom constata cu ușurință că nu trece mult timp până când șeful nostru de lucrare se uzează și nu este capabil să obțină randamentul de dinainte . Oamenii încep să își piardă energia și elanul și întârzierile pe fiecare front de lucru apar rând pe rând, întârzierile se cumulează și la sfârșit apare un decalaj foarte mare între planificat și programat.
Exemple din viata reală şi rezolvările la care s-a ajuns :
Semaforul
S-a introdus semaforul si s-a reglat timpul de trafic pe diferitele axe în funcţie de unele estimări. Până nu se schimbă conditia initiala care a stat la baza programării, este foarte bine . Dar întotdeauna este o variaţie şi trebuie reglat ceva .
Aşa a apărut necesitatea ca poliţia locală sa fluidizeze traficul . Sigur ati văzut agentul care sta în mijlocul intersecţiei si încearcă să dirijeze si aproape totdeauna rezultatul este un ambuteiaj ( vezi video , este verde la semafor , soferii claxonează) . Fiindcă mixul de metode arareori dă rezultate bune .
Sens giratoriu
este metoda “tras” in aplicatie reală. In sens intră o masină in primul moment când sunt conditii de intrare . Nu se pierde nici o secundă, optimizarea fiind dusă la maxim .
Din acest motiv s-au răspîndit în asa mare masură sensurile giratorii in Europa .
Dacă vrem să optimizăm trebuie să regândim fluxurile de producţie în maniera si filozofia – “tras”.
Aici este descrisă metoda telegrafic pentru exemplificare .
Astept cu drag comentarii si observatii la cele descrise.
Dacă va plăcut sau va pus pe gânduri dați un share , leave a comment .
Pe data viitoare
12 Comments