autor Francisc Demeter
Suntem intr-o era a contradictiilor
- Totul e clar , nimic nu e clar
- Orice intrebare are raspuns , nici o intrebare nu are raspuns
- Suntem optimisti , suntem pesismisti
- Vine criza , nu vine criza
a fi sau a nu fi in piata – dupa o noua criza – asta-i intrebarea
analistii financiari de la Bloomberg in acest articol aici , descriu scenarii posibile pentru o noua criza economica majora in perioada 2019- 2020 .
Domeniul din care va porni nu este cunoscut sau previzionat , se crediteaza ca va avea o cauza de pornire de tip lebada neagra ( fenomen descris pe larg in cartea renumitului filosof Nassim Nicholas Taleb – Lebada Neagra , se poate comanda aici
Sfaturile specialistilor financiari converg in aceasi directie si recomanda urmatoarele variante de reducere a impactului potential :
- reduceri de cheltuieli
- rezerve de cash
- optimizarea operatiunilor
in acest context orientarea catre eficienta devine o optiune obligatorie .
Cum este descris aici si se vede din graficul alaturat , este o divergenta intre productivitatea muncii in sectorul de constructii si cel industrial de manufactura .
Se vede clar ca eficienta a crescut mult mai mult in sectorul industrial fata de cel al constructiilor , in principal datorata organizarii muncii .
Toyota a implementat prima data si in urma succesului lor si ceilalti producatori auto au preluat metodele de lucru azi cunoscute sub denumirea TPS ( Toyota production system ), si le-au adaptat la industriile si procedurile proprii .
Azi filosofia ” just in time ” , six sigma , lean , kaizen sunt acceptate si implementate in industrie . Subcontractorii lor sunt integrati si respectati in lantul de creare a valorii .
In domeniul constructiilor antreprenorii subcontracteaza pentru a reduce costurile , dar nu le pasa de proprii subantreprenori .
In urmatoarele articole voi trata problema optimizării operatiunilor si cresterea randamentului in executia de lucrari de instalatii si constructii , accentul va fi asezat pe o perspectiva a subantreprenorului .